נתניהו אלוהים

העיסוק בשאלה האם ראש הממשלה בנימין נתניהו מאמין באלוהים מעסיקה רבים כבר לא מעט שנים.

ריכזנו כאן התבטאויות ועדויות של נתניהו ומקורביו על מנת לנסות לתת תשובה לשאלה המעניינת הזו.

נתניהו על עצמו: "מאמין באלוהים"

בראיון שערך נתניהו בשנת 2014 לעיתון מקור ראשון הוא אמר: "אני מאמין באלוהים ואני מכיר את מורשת ישראל הרבה יותר מאדם שאינו דתי. אתה יכול להאמין ברעיון של כוח עליון בלי לקבל כל פרט ופרט בהלכה. הרי מה היא הלכה? ההלכה משתנה, הולכת, מתפתחת מדור לדור. אבי נהג אמר: 'יש שעון, אין שען'? הייתה לו ראייה אנציקלופדית, והוא ענה תשובה הפוכה מזו המקובלת בקרב אנשי אקדמיה שתוהים בשאלה זו. החשיבה שלו הייתה מקורית ולא שבלונית…".

עם זאת, כאשר עיתון הארץ ערך בשנת 2016 שאלון בקרב חברי הכנסת בישראל בדבר אמונתם באלוהים, סירב נתניהו לענות לשאלה האם הוא מאמין או שלא.

חשוב לציין שגם בתשובתו של נתניהו לעיתון מקור ראשון הוא לא דיבר על אמונה בדת ישראל, אלא על אמונה כללית בכח עליון.

עדויות שונות: נתניהו טען שאינו מאמין באלוהים והוא אוכל גם במסעדות לא כשרות

במהלך השנים הצטברו עדויות רבות על כך שהתנהלותו של נתניהו היא כשל אדם שאינו מאמין באלוהים.

בשנת 2015 פורסם שביבי נתניהו ביקש מנותני שירות שונים להגיע למעונו במהלך יום הכיפורים. על פי הפירסום נתניהו פנה לרון דרמר, חובש כיפה, וביקש שיבוא לכתוב לו נאום. דרמר ענה: "אבל ביבי, זה יום כיפור". נתניהו הגיב: "אה, שכחתי".

גם בדוח מבקר המדינה משנת 2015 מפורטים מקרים בהם הזמין נתניהו חשמלאי לבית ראש הממשלה בקיסריה בשבתות ואף ביום כיפור.

במהלך השנים פורסמו מקרים רבים שבהם סעד נתניהו במסעדות לא כשרות ובהן במסעדה שמגישה ארנבים, חלזונות ולובסטרים בארה"ב, מסעדה המגישה שרימפס ותמנון בתל אביב, מסעדת פירות ים יוקרתית ועוד.

רוני מאנה, שהיה בעבר מקורב לנתניהו אך מאז הסתכסך איתו, כתב בטוויטר "ביבי אמר לי שאין אלוהים. ביבי היה אצלי כמעט כל יום שישי, ובאחת הפעמים הוא הסביר לי קרוב לשעתיים שאין אלוהים, וזאת המצאה מטומטמת".

גם חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' הביע ספק במידת אמונתו של נתניהו באלוהים ואמר "נתניהו אתאיסט – הוא בקושי אומר 'בעזרת השם' בנאומים שלו".

השארת תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא הזינו שם מלא